Початкові класи


ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНИХ ЕКСКУРСІЙ
У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ
У 2015/2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ







Особливості проведення
державної підсумкової атестації у школі І ступеня
в 2015/2016 навчальному році


У загальноосвітніх навчальних закладах державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів четвертих класів з української мови (мов і літературного читання) та математики.





МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

щодо організації та проведення Першого уроку в 1 класі



Творча група вчителів Макарівського району:

Багінська Юлія Павлівна,

вчитель початкових класів Лишнянської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Українець Надія Миколаївна,
вчитель Макарівського НВК «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – природничо-математичний ліцей»,
Шкуратова Валентина Миколаївна,
вчитель початкових класів Бишівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Перше враження в дитини від школи має залишити позитивний слід у її душі на всі шкільні роки. Тому перед вчителем початкових класів стоїть особливо важливе завдання – сформувати позитивне ставлення першокласника до школи та навчання в ній.
Перший урок може бути проведено як традиційно, так і з  використанням інноваційних технологій. Варто провести знайомство учнів першого класу зі школою як незабутню яскраву подію в їхньому житті, яка запам’ятається кожному на все життя, подарує добрий настрій, наповнить урочистістю, емоційністю, святковістю.
Перед першокласниками відкриваються двері Країни знань, нових досягнень, цікавих справ і розкриття особистих талантів, тому під час уроку рекомендуємо використати цікаві активні та, за можливості застосування, інтерактивні форми і методи.
Акцентуємо увагу, що в 2015/2016 навчальному році тему Першого уроку навчальні заклади обирають самостійно.
Пропонуємо для першокласників сценарій уроку з теми «Школа радо вас вітає!» у формі казки. Адже казка є активним методом навчання, місточком між дитячим садочком і початковою школою і саме вона допоможе розв’язати багато педагогічних питань: краще засвоєння і запам’ятання навчального матеріалу; зняття втоми в процесі розумової діяльності; розвиток творчих можливостей, індивідуальних здібностей кожного учня; розвиток розумових процесів (уваги, сприймання, пам’яті, мислення); отримання позитивних емоцій.
Завчасно необхідно подбати про відповідне оформлення класної кімнати, що сприятиме глибокому та усвідомленому сприйняттю теми уроку.
         На уроці можна використати мультимедійні  презентації  з музичним  супроводом, музичні твори, відеоролики, фрагменти мультфільмів патріотичної спрямованості, зокрема, створених телеканалом «ПлюсПлюс».









МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ


від 22 грудня 2014 року N 1495

Про затвердження змін до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

На виконання статті 15 Закону України "Про освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 N 462 "Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти", наказу Міністерства освіти і науки України від 05.11.2014 N 1275 "Про проведення експертизи та громадського обговорення типових навчальних планів та навчальних програм для початкової школи" (Наказ N 1275) та рішення колегії Міністерства освіти і науки України (протокол N 8/3-2 від 01.12.2014) наказую:
1. Затвердити зміни до навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів та надати їм гриф "Затверджено Міністерством освіти і науки" за списком, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Кононенко Ю. Г.), забезпечити оприлюднення навчальних програм на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України.
3. Управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівникам загальноосвітніх навчальних закладів забезпечити необхідні умови щодо реалізації змісту навчальних програм для 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів.
4. Управлінню зв'язків з громадськістю та забезпечення діяльності Міністра (патронатній службі) (Загоруйко Ю. А.) зробити відмітку у справах архіву.
5. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.


Заступник Міністра
П. Б. Полянський


Додаток 1
до наказу
22.12.2014 N 1495


Список навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів, яким надано гриф "Затверджено Міністерством освіти і науки України"


N
п/п
Назва навчального предмета
1.
Українська мова. 4 клас
2.
Літературне читання. 4 клас
3.
Математика. 4 клас
4.
Природознавство. 4 клас
5.
Я у світі. 4 клас
6.
Інформатика. 4 клас
7.
Російська мова для шкіл з російською мовою навчання. 4 клас
8.
Українська мова для шкіл з навчанням російською мовою. 4 клас


Директор департаменту
загальної середньої
та дошкільної освіти
Ю. Г. Кононенко




Методичні рекомендації

щодо проведення підсумкових контрольних робіт у школі І ступеня
в 2014/2015 навчальному році
      

 
 У 2014/2015 навчальному році в початковій школі державна підсумкова атестація проводиться у формі підсумкових контрольних робіт.  

Підсумкові контрольні роботи проводяться з метою перевірки  результатів навчальної діяльності учнів 4 класів    з української мови (мови і читання) та математики.

Підсумкові контрольні роботи проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування  на другому чи третьому уроці,   окрім понеділка та п'ятниці.


На проведення підсумкової контрольної роботи з кожного предмета відводиться одна академічна година. В один день можна проводити контрольну роботу лише з одного предмета.


Завдання підсумкової контрольної роботи виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин не можуть брати участь у їх виконанні.  У такому разі оцінки за підсумкову контрольну роботу виставляються цим учням за результатами річного оцінювання.


До поважних причин належать:

*      хвороба та довготривале перебування на лікуванні (в тому числі й оздоровлення учнів у санаторії);

*      участь у обласних та Всеукраїнських спортивних змаганнях;

*      переїзд на інше місце проживання;

*      природні катаклізми.



Оформлення атестаційної роботи


Атестаційна робота оформляється письмово на аркушах зі штампом школи. У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп загальноосвітнього навчального закладу, на штампі зазначається дата проведення: 13.05.2015 р.

            Підписування роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:


Робота

з державної підсумкової атестації

 з української мови

за курс початкової школи

учня (учениці) 4 класу

(прізвище, ім’я по батькові у формі родового відмінка)

 

Підсумкова контрольна робота з української мови


Визначенню рівня навчальних досягнень  з української мови підлягають мовні знання з усіх розділів початкового курсу української мови: мовленнєві (вміння будувати зв’язний текст, використовувати засоби виразності мови, висловлювати власну думку) і правописні вміння учнів.


Учні повинні:

- написати диктант або списати запропонований текст;

- виконати творче завдання на побудову зв’язного висловлювання;

- виконати завдання для перевірки мовних знань (тести).



УВАГА!

Збірників завдань для проведення підсумкових контрольних робіт з української мови у 2014/2015 н.р. не передбачено. Завдання для проведення підсумкової контрольної роботи учитель складає самостійно.

Підсумкові контрольні роботи з української мови повинні містити орієнтовно сім завдань:

Текст для списування (55-60 слів);

Три тестових закритого типу з вибором однієї правильної відповіді;

Одне завдання на встановлення відповідності;

Одне відкрите завдання, що виконується письмово;

Творче завдання (написання тексту на запропоновану тему (5-7 речень).

Ці завдання повинні бути розглянуті на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, схвалені на засіданні методичної ради навчального закладу, погоджені педагогічною радою та затверджені керівником навчального закладу.



Підсумкова контрольна робота з українського читання



Визначенню рівня навчальних досягнень учнів з читання підлягають сформованість навичок читання і розуміння змісту прочитаного тексту.



УВАГА!

Збірників завдань для проведення підсумкових контрольних робіт з українського читання у 2014/2015 н.р. не передбачено. Завдання для проведення підсумкової контрольної роботи учитель складає самостійно.

Підсумкова контрольна робота з читання повинна складатися  з тексту для читання мовчки та орієнтовно восьми завдань тестового характеру, а саме:

П'яти тестових завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді;

Двох завдань відкритого типу – з короткою письмовою відповіддю, на встановлення відповідності та встановлення правильної послідовності;

Одного завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю.

Ці завдання повинні бути розглянуті на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, схвалені на засіданні методичної ради навчального закладу, погоджені педагогічною радою та затверджені керівником навчального закладу.



Підсумкова контрольна робота з математики



Визначенню рівня навчальних досягнень учнів з математики підлягають сформованість знань і вмінь відповідно до таких змістових компонентів навчального матеріалу:

-         натуральні числа;

-         арифметичні дії з натуральними числами;

-         задачі;

-         числові вирази;

-         частини;

-         величини та вимірювання величин;

-         геометричні фігури.

УВАГА!

Збірників завдань для проведення підсумкових контрольних робіт з математики  у 2014/2015 н.р. не передбачено. Завдання для проведення підсумкової контрольної роботи учитель складає самостійно.

Підсумкова контрольна робота з математики повинна складатися з таких завдань:

-         розв’язування сюжетної задачі на три дії;

-         виразу з багатоцифровими числами на визначення порядку дій (з дужками);

-         на порівняння й перетворення величин;

-         знаходження частини від числа;

-         застосування геометричного матеріалу.

Підсумкова контрольна робота з математики орієнтовно повинна складатися  з восьми завдань.

Ці завдання повинні бути розглянуті на засіданні методичного об’єднання вчителів початкових класів, схвалені на засіданні методичної ради навчального закладу, погоджені педагогічною радою та затверджені керівником навчального закладу.


Для проведення підсумкових контрольних робіт учитель готує два варіанти контрольних робіт, якщо в класі 6 і більше учнів. Якщо в класі 5 і менше учнів, учитель готує один варіант контрольної роботи.

Завдання для проведення підсумкових контрольних робіт повинні бути готові за місяць до проведення підсумкових контрольних робіт.



Результати підсумкових контрольних робіт


*      виставляються у класному журналі  в числі.

*      окремої колонки для виставлення оцінок підсумкових контрольних робіт не відводиться.

*      враховуються до найближчої теми.

*      окремо не враховуються при виставленні річних оцінок.

*      відсутнім учням ставиться “Н”.

*      додаткові види перевірочних робіт у 4 класі  не проводяться.

*      оцінку за підсумкову контрольну роботу відсутнім учням виставляють за результатами річного оцінювання (у зведеному обліку навчальних досягнень учнів у кінці класного журналу).



Заповнення сторінок класного журналу



  1. Бали за підсумкові контрольні роботи виставляються у класному журналі під датою їх проведення. Відсутнім учням ставиться Н.

Зразок:

ПІП учня
12
/
05
13
/
05
14
/
05
15
/
05




1

9









2

10









3

8









4

11









5

Н









6


9









7


7











  1. На правій сторінці класного журналу в розділі «Зміст уроку» здійснюється запис: Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація

Зразок:

Дата
Зміст уроку
Д/з
20.05
Тема згідно календарного планування (…).
Підсумкова контрольна робота. Державна підсумкова атестація
(…)
21.05
Тема згідно календарного планування.

22.05
Тема згідно календарного планування.




Інструктивно-методична нарада для вчителів 4-х класів

26 березня 2015 року на базі Кагарлицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 3 відбулася інструктивно-методична нарада для вчителів 4-х класів «Особливості проведення підсумкових контрольних робіт у школі І ступеня в 2014/2015 навчальному році». У ході проведення наради було опрацьовано наказ Міністерства освіти і науки України № 192 від 20 лютого 2015 р. «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців)у системі загальної середньої освіти у 2014/2015 навчальному році» та наказ відділу освіти Кагарлицької РДА № 65 від 19 березня 2015 р. «Про закінчення 2014/2015 навчального року та проведення державної підсумкової атестації учнів у загальноосвітніх навчальних закладах Кагарлицького району».   
Методист РМК Ходос Л.В. надала вчителям методичні рекомендації щодо особливостей проведення підсумкових контрольних робіт у школі І ступеня в 2014/2015 навчальному році. Тесленко О.В., керівник методичного об’єднання вчителів 4-х класів, ознайомила присутніх з особливостями складання завдань для проведення підсумкових контрольних робіт у школі І ступеня в 2014/2015 навчальному році.
Учасники наради опрацювали інструктивно-методичний лист Міністерства освіти і науки України від 14.02.2015 № 1/9-71 «Щодо роз’яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів».                                                

Методичні рекомендації
інструктивно-методичної наради для вчителів 4-х класів
з теми «Особливості проведення підсумкових контрольних робіт
у школі І ступеня в 2014/2015 навчальному році»

1.     Учителям 4-х класів:
1.1.          Розробити завдання для проведення підсумкових контрольних робіт у 4-х класах з української мови, українського читання та математики відповідно до методичних рекомендацій.
                                                                                       До 13.04.2015 р.

1.2. Обговорити завдання для проведення підсумкових контрольних робіт у 4-х класах з української мови, українського читання та математики на засіданні шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів.
                                                                                        Квітень 2015 р.

1.3.          Організувати та провести підсумкові контрольні роботи в 4-х класах
     ЗНЗ району згідно графіка.
                                                                              13.05 – 21.05.2015 р.

1.4.          Звіт про проведення підсумкових контрольних робіт в 4-х класах ЗНЗ району подати методисту РМК Ходос Л.В.
                                                                                  
                                                                               До 24.05.2015 р.

1.5.          Довести до відома батьків учнів 4-х класів графік проведення 
     підсумкових контрольних робіт та їх результати.

                                                                        Квітень-травень 2015 р.

2.        Адміністрації навчальних закладів ЗНЗ району:
2.1.          Здійснити контроль щодо організації та проведення підсумкових
    контрольних робіт у 4-х класах.

                                                                          Квітень-травень 2015 р.

3.        Методисту РМК Ходос Л.В.:
3.1.          Узагальнити результати проведення підсумкових контрольних робіт у 4-х класах з української мови, українського читання та математики в ЗНЗ району та подати інформацію в кабінет початкового навчання КОІПОПК.
 


                                                                              Травень 2015 р.

Немає коментарів:

Дописати коментар